/
    • Rolf Hut

      Ik ben wetenschapper aan de TU Delft en los mijn problemen met een MacGyver instelling op. Ik maak meetapparatuur van consumenten electronica. Ik zoek nieuwe inzichten in bestaande openbare data-bronnen. Ik motiveer studenten om te leren door te ontdekken, te bouwen, te doen.

      Daarnaast ben ik duizendpoot en heb ik een brok energie dat ik gebruik om dingen, projecten en evenementen op te zetten. Regelmatig schuif ik bij Nieuws en Co, rond 18.15 op NPO Radio 1 aan. Daar praat ik over het nieuws vanuit mijn wereld gezien, zoals in dit voorbeeld over techniek voor iedereen, niet alleen voor ingenieurs.

      Ik schreef het boek Rolfs Maakbare Wereld. Ik ben publiek spreker over techniek en wetenschap. Ik schrijf een maandelijkse column in de Volkskrant over techniek voor in huis. Ik geef workshops van festivals tot basisscholen waarin van jong tot oud leren dat techniek leuk is voor iedereen, niet alleen voor bèta's. Ik ben vooral eindeloos nieuwsgierig. Online en in mijn eigen leven kom ik continu projecten en projectjes tegen waar mijn geek-hart sneller van gaat kloppen. En daar schrijf ik dan een stukje over. Ter informatie, of ter inspiratie. Maar in ieder geval ter vermaak.

      Op deze website publiceer ik mijn blogs, columns en andere schrijfsels, of als die ergens anders staan, publiceer ik hier een link. Ook aankondigingen van en links naar media-optredens vermeld ik hier. Over mijn wetenschappelijke werk publiceer ik op deze site blogs die op een leken-publiek gericht zijn. Voor mijn wetenschappelijke artikelen ben ik te volgen op researchgate en natuurlijk op mijn TU Delft pagina.

      Wil je me boeken voor een lezing of een workshop, neem dan contact op met de Speakers Academy of benader me op twitter: @rolfhut.

    • Recente blogs en nieuws

      rube

      July 5, 2020

      Using internet to connect Rube Goldberg machine across the country!  Because of the Corona outbreak we had to change our maker education course. The new assignment we gave our freshman students was: Build a physics demonstration that starts based on an online signal and finishes by passing the[...]

      lees verder

      Acht jaar geleden zei ik voor het eerst tegen een groep studenten: “kies zelf maar wat je maakt, als het maar werkt.” Dat was het begin van mijn maak-onderwijs carrière. Sindsdien hebben honderden studenten zelf watersensoren (bij civiele techniek) of natuurkundige demonstraties (bij [...]

      lees verder

      1 of page 81